מה חשוב לדעת על כריתת עצים בירושלים?

מה חשוב לדעת על כריתת עצים בירושלים?

ירושלים היא אחת הערים המיוחדות ביותר בעולם כולו. יש בה שלל אתרים היסטוריים ותרבותיים, אדריכלות מרשימה וגם שלל עצים שפזורים בשכונות השונות וביניהן, מספקים צל ונוי ותורמים לצלילות האוויר בעיר. עצים עוזרים גם למתן את הטמפרטורות בקיץ, כשלפי מחקרים שונים באזור שיש בו צמחייה רבה יש 2-3 מעלות פחות בממוצע בהשוואה לאזורים לא ירוקים.

למרות כל הטוב שמעניקים לנו עצים, יש גם מצבים שבהם נדרשת כריתה של עץ בירושלים. עץ שעלול לקרוס הוא סכנה של ממש, וגם עץ חולה שאי אפשר להציל אותו כדאי לכרות. בכתבה זו תמצאו תשובות לשאלות נפוצות אודות פעולת הכריתה.

האם יש צורך באישור כדי לכרות עץ בירושלים?

בחלק מהמקרים.

עפ"י החוק, עץ בוגר ניתן לכרות רק לאחר קבלת היתר מפקיד היערות העירוני. עצים בוגרים הם כאלה שמתנשאים לגובה של 200 ס"מ או יותר ובנוסף קוטר הגזע שלהם הוא 10 ס"מ ומעלה (את הקוטר מודדים בגובה של 130 ס"מ מהקרקע). אם העץ שרוצים לכרות עונה להגדרה של עץ בוגר, יש להגיש בקשה מתאימה, ועוד כדאי לדעת שניתן להגיש בקשה זו דרך אתר האינטרנט של עיריית ירושלים. אם העץ בריא, כדאי לבחון את העתקתו במקום את כריתתו.

איך נקבע מחיר כריתת עץ בירושלים?

יש 3 פרמטרים עיקריים שמשפיעים על עלות כריתת עצים בירושלים: גודל העץ וכובד הענפים, מצב העץ ומידת הדחיפות בכריתה, והנגישות אל כל חלקי העץ.

בהתאם תהליך כריתת עצים כולל ביקור של אנשי מקצוע במקום שבו נמצא העץ כדי לאבחן את המצב. לאחר אבחון מקיף ויסודי תקבלו הצעת מחיר, כשחשוב להדגיש שחברות רציניות לא יכרתו אף עץ ללא ההיתר הדרוש.

כמה זמן אורכת כריתת עצים?

כריתת עץ היא מלאכה מסובכת. חשוב מאוד להתנהל בזהירות על-מנת שלא ייגרם נזק למבנים, תשתיות וכמובן בני אדם תוך כדי הכריתה. חיפזון במקרה הזה הוא מן השטן, אם כי מצד שני צוות מיומן ישלים את התהליך תוך מספר שעות לכל היותר.

מה כולל שירות כריתת עץ בירושלים?

כריתת עצים בירושלים ע"י חברה מקצועית הינה שירות מקיף שכולל כאמור תכנון מוקפד, בדיקות יסודיות – וגם ניקיון של השטח אחרי הכריתה. כמו כן כולל השירות פינוי של כל פסולת הגזם מהמקום, ובמידת הצורך גם טיפול בגדם. מומלץ לוודא עם אנשי החברה שמבצעת את כריתת העץ כי הם מפנים את הפסולת לאתר מורשה, בהתאם לחוק.