מה הוא תפקידו של עורך דין נזיקין ורשלנות רפואית?

מה הוא תפקידו של עורך דין נזיקין ורשלנות רפואית?

כשאנחנו נכנסים לטיפול רפואי, מכל סוג שהוא, נקודת המוצא והתקווה שלנו הן, שנצא מהטיפול בצורה טובה, אחרי שהרופא והצוות הרפואי טיפלו בנו כפי שהם היו אמורים, כפי שהתבקשו והבטיחו לנו.

לצערנו, לא פעם קורה ההיפך. הטיפול מסתיים ומתברר, בין אם זה באופן מיידי ובין אם זה בטווח זמן מסוים, שהרופא והצוות סביבו ביצעו טיפול רשלני, במודע או לא, ונגרם נזק משמעותי. זה יכול להיות נזק בלתי הפיך, לעיתים עד כדי מוות, ולעיתים מדובר בנזק הפיך אך כזה שיכול להשפיע על שגרת החיים ולשנות את איכותם. במקרים כאלה, אפשר להגיש תביעה כנגד הרופא, הצוות והמרכז הרפואי שמעסיק אותם בגין רשלנות רפואית.

כאן נכנס לתפקידו משרד המתמחה בתיקי נזיקין. מדובר על משרד עורכי דין אשר מתמחה בנזיקין ובפרט בכל מה שקשור לרשלנות רפואית. במאמר זה, נסביר בדיוק מה תפקידו של עורך דין המתמחה בנזיקין ורשלנות רפואית, וכן אנחנו נסביר כיצד הוא יכול לעזור לנו או לבני משפחתנו, במקרה של תביעת נזיקין.

מתי ובאילו מקרים אפשר להגיש תביעת נזיקין?

לפני שנסביר על תפקידו של עורך דין נזיקין, חשוב להבין מתי אפשר להגיש תביעה שכזו. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא בכל מקרה אפשר להגיש תביעות נזיקין ורשלנות. מאחר ולא בכל מקרה בו טיפול רפואי איננו מצליח, בהכרח מלמד על רשלנות רפואית. בהחלט ייתכן שהטיפול לא הצליח כי לא היתה אפשרות כזו.

תביעת רשלנות רפואית ניתן להגיש, אם ברור מעל לכל ספק סביר שהרופא והצוות פעלו בצורה לא סבירה, רשלנית, באופן שונה לגמרי ממה שמקובל בסוג טיפול שכזה. כמובן שאם מדובר על מקרים קיצוניים, למשל, אם הרופא נטש את הטיפול במהלך הטיפול או השאיר את המטופל עם מתמחה חסר ניסיון, אזי שיש פה רשלנות מקצועית שניתן להגיש בגינה תביעה.

גם אז, חשוב להבהיר, שניתן להגיש תביעת נזיקין אם באמת מתברר שנגרם נזק כתוצאה מהגישה של הרופא והצוות, ושאכן הנזק נגרם כתוצאה מהטיפול הרשלני ולא מסיבה אחרת. יש לציין, במקרים מסוימים המדינה תתערב ותתבע את הרופא והצוות בתביעה פלילית, אך המטופל או משפחתו יוכלו להגיש תביעה אזרחית באמצעות עורך דין נזיקין.

איך עורך דין נזיקין יכול לעזור לנו?

עבודתו של עורך דין נזיקין היא לבדוק את המקרה, לבחון האם יש קייס להגשת תביעה, לאסוף את כל החומרים והנתונים, כולל מסמכים רפואיים, עדויות, ראיות ולבנות תיק תביעה. הוא יעשה זאת בתמיכה ועזרה של עדים מומחים, קרי רופאים שיכולים להעיד על אופי הטיפול הרלוונטי ושאכן התבצע כאן טיפול רשלני.

ייתכן מאוד שהתיק לא יגיע כלל לבית המשפט. במקרים רבים המרכז הרפואי יעדיף להגיע לפשרה מאשר שהמקרה יידון בפני שופט. במקרים כאלה, עורך דין נזיקין ייצג את הלקוח שלו, במטרה לקבל הסכם פשרה טוב ככל שניתן עבורו.