איך בודקים ומחשבים מחיר של גרם זהב?

איך בודקים ומחשבים מחיר של גרם זהב?

רוצים למכור פריטים מזהב ורוצים לדעת כמה הם שווים? כאן נסביר איך בודקים ומחשבים מחיר של גרם זהב!

ערך הזהב

ודאי כבר ידוע לכם מזמן, שלזהב יש ערך גבוה ואפילו מאוד. זאת, מפני שיש לו ביקוש רב. והיות שמדובר על משאב טבע, יש כמות מוגבלת שלו בעולם. כך נוצר מצב, שבו המתכת היפה הזו, שיש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות איתה וכל כך הרבה דרכים ליהנות ממנה, נהנית מביקוש רב והערך שלה ממשיך להיות גבוה מאז ומתמיד וככל הנראה, כך גם ימשיך להיות בעתיד הקרוב והרחוק כאחד.

מתי המחיר מעניין?

באיזה שלב מחיר של גרם זהב מתחיל להיות רלוונטי עבורנו? כשאנו מחזיקים ברשותנו פריטים עשויים זהב ואין לנו כל שימוש בהם. במצב זה, הדרך היחידה שלנו ליהנות מהזהב היא על ידי הנאה מהערך הכספי שלו והכוונה היא לאפשרות למכור אותו ולקבל תמורתו כסף מזומן.

על מכירת זהב

אם הרעון של מכירת הזהב נשמע לכם מעניין, ודאי תרצו לדעת איך המכירה מתבצעת. אם כן, היא מתחילה בפגישה עם קונה זהב שאתם סומכים עליו. אל הפגישה הזו תצטרכו להביא את הפריטים שאתם מעוניינים להעמיד למכירה ובמהלכה הוא יבצע הערכה של שווי הפריטים ויגיש לכם הצעת מחיר. בשלב הבא תעבירו לידיו את הפריטים והוא ייתן לכם תמורתם את הסכום שסיכמתם עליו במזומן לצד מסמכים שמתעדים את כל פרטי העסקה שביצעתם.

חישוב מחיר גרם זהב

אז כיצד מתבצע חישוב מחיר של גרם זהב? כעיקרון, לפי הכפלה של שלושה פרמטרים: משקל הזהב, מידת הטוהר שלו וערך המנייה בבורסה. את הבדיקה הפשוטה הזו באפשרותכם לעשות בקלות בעזרת מחשבון זהב אינטרנטי, שתוכלו למצוא באינטרנט. חשוב לציין, שהיות שערך מניית הזהב משתנה בימי מסחר שונים, יש לבצע את החישוב ביום מסחר זהה ליום המכירה.

החישוב שמעבר

שלושת הפרמטרים שציינו לעיל הם שלושת הפרמטרים הבסיסיים ביותר לחישוב מחיר הזהב. אבל זהב הוא לא בסיסי ופריטים שמיוצרים ממנו גם הם אינם בסיסיים. לכן ישנם פרמטרים נוספים שיש להתחשב בהם כאשר מחשבים מחיר של גרם זהב. לדוגמה, אם מדובר על תכשיט מעוצב או חפץ נוי כלשהו, יש להתייחס גם לעיצוב שלו בחישוב ובהערכת השווי.

חומרים נוספים

דבר נוסף שחשוב להתייחס אליו הוא שילוב של חומרים אחרים בתוך הפריטים המוצעים למכירה. הכוונה היא לכך, שאם יש לדוגמה טבעת זהב משובצת יהלומים, הרי שגם היהלומים מוצעים למכירה ולא רק הזהב. במקרה כזה, חישוב מחיר של גרם זהב איננו מספיק וצריך לקחת בחשבון גם את היהלומים והדבר נכון, מן הסתם, גם לגבי חומרים אחרים כמו אבני חן שונות, מתכות שונות וכך הלאה.