טיפול בפצעים קשים במרכז: איך זה עובד?

טיפול בפצעים קשים במרכז: איך זה עובד?

רוב האנשים חיים את חיי היום יום ללא אירועים מיוחדים. למרבה הצער, מדי פעם קורה משהו שגורם לפציעה. בעוד שרוב התופעות האלו מסתיימות בפצעים קלים שנרפאים תוך מספר ימים או שבועות, לפעמים הפגיעה משמעותית יותר ומצריכה טיפול בפצעים קשים במרכז.

כאשר פצעים חמורים אינם מחלימים כראוי או מזדהמים, הם מתפתחים לפצעים כרוניים. בתאונות קשות, טראומה קיצונית עלולה להוביל גם לפצעים כרוניים.

פצעים מוגדרים ככרוניים כשההחלמה לאחר הטיפול הראשוני נמשכת יותר מחודש

כל הפצעים הכרוניים מתחילים כפצעים חמורים והבעיה מתעוררת רק כשאזור הפציעה אינו מתקדם בקצב הריפוי הצפוי ומצריך גישת מומחים שמספקים טיפול בפצעים קשים במרכז, במרפאת מומחים פרטית שנוקטת בגישות טיפול מתקדמות.

אם תהליך הריפוי עולה על שבועיים, הפצע מוגדר ככרוני חמור שדורש טיפול בפצעים קשים במרכז על מנת להימנע מסיבוכים. במרפאת מומחים פרטית, הרופאים מסבירים למטופלים את כל מה שהם צריכים לדעת על שיטות הטיפול המתקדמות הזמינות למניעת סיבוכים או הטיפול בהם כשהם מתעוררים.

איך הצוות במרפאת מומחים פרטית מסייע לריפוי פצעים כרוניים?

במהלך טיפול בפצעים קשים במרכז, צוות מקצועי שמורכב ממומחים רפואיים במרפאה פרטית מבצע בדיקות גופניות ומרכיב תוכנית טיפול אישית שמותאמת לחומרת הפצע, וכוללת מעקב אחר התקדמות הריפוי.

עם כל סימן להחמרה, שינוי צבע, פליטת ריח רע או שחרור מוגלה, הרופאים במרפאה מתאימים מיד את שיטת הטיפול.

חיטוי וניקיון הפצע

חיטוי בסיסי חיוני כחלק מתוכנית טיפול בפצעים קשים במרכז. הרופאים מייעצים למטופלים על טיפולים מקומיים לחיטוי יסודי של האזור, באופן קבוע, כולל חבישה מקצועית והחלפת התחבושות בקביעות.

הסרת רקמות מתות או דלקתיות

זהו תהליך מורכב שעשוי להיות מעט לא נוח, אבל הוא חיוני כדי לאפשר לפצע להחלים כראוי. במקרים של פצע כרוני רציני, יתכן שהרופא יצטרך לבצע הרס רקמות מתות או דלקתיות מספר פעמים לאורך כל תהליך ריפוי פצעים קשים במרכז.

על מנת לשמור על הנוחות שלכם ככל האפשר, הרופא יבצע הרדמה מקומית או ייתן לכם משכך כאבים. פצעים גדולים עשויים לדרוש הרדמה כללית על מנת להימנע מכאבים עזים במהלך התהליך.

תחבושות או גרבי דחיסה

גרבי דחיסה מסייעים בריפוי פצעים באמצעות הגדלת זרימת הדם בגוף. הלחץ של הדחיסה משתנה ומסייע לוורידים לשאת דם הן ללב והן לפצע.

טיפול אנטיביוטי

במקרים רבים, יש צורך באנטיביוטיקה במהלך טיפול בפצעים קשים במרכז, כאמצעי למניעת התפתחות זיהום. אם אכן מתרחש זיהום, הוא עלול להיות מסוכן ולהוביל לאלח דם.

הרופאים במרפאה פרטית שואלים את המטופלים על כל התרופות שהם צורכים בהווה, לפני שהם רושמים להם טיפול אנטיביוטי.

טיפול בחמצן היפרברי

טיפול בפצעים קשים במרכז כולל טיפול בחמצן היפרברי שמתבצע בחדר מיוחד לאנשים עם פצעים כרוניים. במהלך הטיפול המטופלים נושמים פחמן בלחץ גבוה, שמסייע להגדיל את ריכוז החמצן בדם ולשפר את אספקת הדם.