נפצעת בתאונת דרכים – מה החוק אומר?

נפצעת בתאונת דרכים – מה החוק אומר?

לצערנו הרב, תאונות דרכים קורות כמעט בכל יום והן מובילות לנפגעי גוף ונפש. השאלה היא מה עלינו לעשות במידה והיינו מעורבים בתאונת דרכים ואף נפצענו? בין אם מדובר בפגיעת ראש, פגיעת גב, צוואר ובין אם בכל פגיעה אחרת יש כל מיני דברים שעלינו לעשות.

למה גורמת פציעה כתוצאה מתאונת דרכים?

למעשה מדובר באירוע לא פשוט ואף טראומתי במקרים רבים. תאונות דרכים לעתים מובילות למצבים רפואיים קשים כמו פוסט טראומה למשל, אובדן כושר עבודה ואפילו למוות. לכן, יש חשיבות מאוד גבוהה להתייעצות עם עורך דין תאונות דרכים מקצועי, בעל ניסיון שיכול לסייע לכם במקרה של הגשת תביעה. מכיון ומדובר באירוע מורכב, מדינת ישראל חוקקה את חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בשנת 1975.

מה מטרת החוק?

מטרת החוק היא לסייע לנפגעים בתאונות דרכים ולוודא כי כל אדם שחווה פגיעה והיה מעורב בתאונת דרכים, זכאי לפיצוי כספי וזה בעקבות הנזק הגופני שנגרם לו. אחת הסיבות לכך שנחקק החוק היא שלא פעם לא ניתן לדעת על מי ניתן להפיל את האשמה. לכן, כאן חשוב להבין כי אין זה משנה אם התאונה קרתה באשמתכם או לא, אתם זכאים לפיצוי רק מעצם היותכם פגועים כתוצאה ממעורבות בתאונה. מטרת הפיצוי היא לאפשר לנפגעי תאונות דרכים להשתקם ולהתאושש מהתאונה, בכדי שיוכלו לחזור לשגרה שלהם כמה שיותר מהר. זו גם הסיבה שכל בעל רכב מנועי מחוייב לבטח את רכבו בביטוח חובה המכסה נזקי גוף. כל נוסע על פי החוק יכול לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת את הרכב.

מה קורה במצב של תאונת פגע וברח?

לא פעם נפגעי הולכי רגל ורוכבי אופניים נקלעים לתאונה של פגע וברח, מבלי שיוכלו למצוא את הנהג שפגע בהם. קיימת קרן לפיצוי של נפגעי תאונות דרכים בשם קרנית. קרן זו קיימת למען אותם נפגעים שלא יכולים לתבוע את חברת הביטוח המבטחת של הרכב. לכן, אם עברתם תאונת פגע וברח, נפגעתם בגוף או בנפש ואתם לא יכולים לאתר את החברה שמבטחת את הרכב שפגע בכם, עליכם לפנות לקרנית כדי לקבל פיצוי על הנזקים והסבל שעברתם בעקבות אותה תאונה.

רוצים לקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין המתמחה בתאונות דרכים? כנסו לאתר: https://shenkarlaw.com, השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לענות לכם על כל שאלה וללוות אתכם שלב אחר שלב בתהליך התביעה.