מאווררי תקרה מעוצבים: הנה כמה עקרונות בסיסיים שאנשים רבים אינם מבינים

מאווררי תקרה מעוצבים: הנה כמה עקרונות בסיסיים שאנשים רבים אינם מבינים

עונת מיזוג האוויר הגיעה ואיתה הגיעה הזמן להפריך כמה תפיסות מוטעות ומיתוסים מיותרים לחלוטין לגבי מאווררי תקרה מעוצבים? הנה כמה עובדות על מאווררי תקרה שנראה כי אנשים רבים אינם מכירים.

מאווררי תקרה מעוצבים מחממים את החדר

נכון, מאווררי תקרה מעוצבים הם מכשירי קירור, אבל השפעתם על החדר בו הם מותקנים היא הוספת חום. למה? מכיוון שמנועים חשמליים הם מכשירים שהופכים אנרגיה חשמלית לאנרגיה מכנית, ורוב התהליכים האלה מסתיימים כחום.

החוק השני של התרמודינמיקה קובע לאן החום הזה הולך: לחדר הקריר יותר, כך שהתוצאה של הפעלת מאוורר תקרה היא הוספת חום לחדר.

מאווררי תקרה מקררים

מאווררי תקרה מעוצבים שימושיים לקירור רק כשהם מעבירים אוויר. הם מקררים בשני אופנים: באמצעות סיוע בקירור אידוי ועל ידי סיוע בקירור סיבובי.

אם תנועת האוויר שנוצרת על ידי מאוורר תקרה אינה מעבירה אביר ביעילות, החלל הופך לחמים יותר ללא תועלת קירור.

יעילות מאווררי תקרה מעידה על התהליך היעיל של תנועת האוויר

מאווררי תקרה חדשים שנמכרים בישראל היום מסומנים עם ציוני יעילותם. יעילות היא דירוג יעילות כאשר בכמויות התפוקה והקלט יש יחידות שונות. עבור מאווררי תקרה, מדד היעילות הוא כמות זרימת האוויר שמתקבלת עבור כמות האנרגיה החשמלית שנכנסת.

אז בפעם הבאה שאתם מחפשים מאווררי תקרה מעוצבים, בדקו גם את תוויות ציוני היעילות ולא רק את העיצוב של המאוורר.

פעולות משופרות של מאווררי תקרה מעוצבים

בבדיקת תוויות ציוני היעילות, ניתן להבחין בקורלציה. למאווררי התקרה עם הלהבים הארוכים ביותר יש את ציון היעילות הגבוה ביותר, והדגמים עם הלהבים הקצרים ביותר הם הנמוכים ביותר. לכן מומלץ לחפש מאווררי תקרה עם להבים ארוכים.

ומסיבה זו, מומלץ להימנע מבחירת מאווררי תקרה מעוצבים עם להבים קצרים, חמודים ככל שיהיו, אם אתם מעוניינים בזרימת אוויר יעילה.

מהירויות נמוכות יעילות יותר

שיקול נוסף שכדאי לקחת בחשבון כשבוחנים תוויות עם ציוני יעילות של מאווררי תקרה הוא לבחור את המאוורר הגדול ביותר שניתן להתקין בחדר, להשאיר מרווחים מתאימים, ולהפעיל אותו במהירות הנמוכה ביותר שמאפשרת תחושת נוחות.

לכן חשוב לבחור מאווררי תקרה מעוצבים מחברה אמינה שמשווקת מאווררים עם ציוני יעילות גבוהים, שפועלים בנפח גבוה ובמהירות נמוכה.

סביר להניח שמאווררי תקרה לא יחסכו לכם כסף אם יש לכם מיזוג אוויר

אם אין לכם בכלל מערכת מיזוג אוויר, התקנת מאווררי תקרה מעוצבים יעזרו לכם לשמור על שפיות, וניתן להשיג תוצאות של קירור בעלויות נמוכות יחסית. כשיש בבית מערכת מיזוג אוויר, הדינמיקה משתנה. האוויר הקר עדיין גורם לתחושות נוחות, וכך גם הטמפרטורה הנמוכה והלחות הנמוכה שמייצר המזגן.

ההשערה היא שאנשים יעלו את הגדרת התרמוסטט של המזגן אם הם מרגישים את משב הרוח של מאוורר התקרה, אבל הנתונים אינם תומכים בהשערות אלו.