החזר מס באינטרנט – הרבה פחות מסובך ממה שאתם חושבים

החזר מס באינטרנט – הרבה פחות מסובך ממה שאתם חושבים

ישנם לא מעט אנשים שזכאים להחזרי מס עקב טעות בחישובי אחוזי המס שצריכים לנכות ממשכורתם. הליך החזר מס נשמע לרבים הליך ארוך ומייגע במיוחד שדורש התמודדות עם שעות ארוכות של בירוקרטיה קשה שבסופה, סיכויים קלושים שאכן הכסף המגיע לאדם שנוכו לו אחוזי מס מיותרים, יגיע לחשבונו. אך בניגוד לדעה הרווחת, חשוב להדגיש ולומר כי הליך החזר מס באינטרנט פשוט הרבה יותר ממה שנראה לכם. לא תידרשו להתמודד עם הליכי בירוקרטיה ארוכים ומייגעים, ההליך כולו מבוצע באינטרנט ללא כל צורך להגיע למשרדים ממשלתיים ולהמתין שעות ארוכות בתורים בלתי נגרמים ואף לא צריך ניסים גלויים בכדי לראות את חשבון הבנק הפרטי שלכם מזוכה מכל ניכויי המס העודפים שנוכו מהמשכורת שלכם. אז איך עושים את זה אתם שואלים? בעזרת כמה שלבים פשוטים ומילוי מספר טפסים ניתן להשלים הליך החזר מס באינטרנט בקלות רבה וללא בירוקרטיה או התמודדות עם כמות בלתי נגמרת של טפסים מייגעים.

כיצד מחשבים את אחוזי המס שיש לנכות מהמשכורת שלנו? כמה נקודות חשובות שכדאי שתכירו

אך עוד לפני שנגיע לפרקטיקה של הליך החזר מס באינטרנט, נפרט את השלבים הפשוטים שיש להשלים בצירוף הטפסים הרלוונטיים, חשוב להכיר את הגורמים השכיחים ביותר ליצירת הפרשי מס שיחייבו או יזכו את העובדים בהתאמה. אנשים רבים זכאים להליך החזר מס באינטרנט של מאות, אלפי ולעיתים אף עשרות אלפי שקלים כלל ללא ידיעתם. לכן, חשוב להכיר את הסיבות המרכזיות בגינן על פי רוב מחושבים ניכויי מס גבוהים ולא מותאמים לסך ההכנסה השנתית של העובד. חשוב להקדים ולומר כי מס ההכנסה משולם בהתאם להכנסה שנתית ולא בהתאם להכנסה חודשית, כפי שמקובל לחשוב. אז מדוע בכל זאת אחוזי מס בלתי מבוטלים מנוכים מההכנסה החודשית שלכם אתם שואלים? בכדי למנוע הורדה משמעותית של סכומים גבוהים במכה אחת בסוף שנת המס. אך נשאלת השאלה, אם אחוזי המס שמנוכים מהמשכורת מחושבים על סך ההכנסה השנתית, כיצד ניתן לנכות אחוזי מס בכל חודשי השנה אם סך ההכנסה השנתית עדיין לא ידוע? על פי מה יקבעו את סך ניכויי המס מידי חודש? הרי הסכום שעל פיו קובעים את גובה ניכויי המס (ההכנסה השנתית), עדיין לא ידוע. התשובה לשאלה זו היא הבסיס שיאפשר לכם להבין בדיוק מי הם האנשים שקיים סיכוי בלתי מבוטל שאכן זכאים להחזרי מס.

ניכוי מס מחושב לפי הכנסה שנתית משוערת

התשובה היא שניכויי המס מחושבים על פי הערכה בלבד. כלומר, במידה ועובד שכיר מרוויח 10,000 שקלים מידי חודש, ניתן להניח שבסוף השנה, הכנסתו הכללית תהיה 120,000 שקלים, ועל פי סכום זה נקבעים אחוזי המס שינוכו מהמשכורת החודשית. הנחה זו אכן מוצדקת וברוב המקרים גם נכונה, אך מה קורה אם חלים שינויים במהלך שנת העבודה? מה קורה אם העובד נאלץ לעבוד רק עשרה חודשים במהלך השנה כולה? התשובה פשוטה, אם העדר עבודתו של העובד במהלך חודשיים לא דווחה, אחוזי המס שינוכו ממשכורתו יחושבו בהתאם להכנסה שנתית של

120,000 על אף שבפועל הכנסתו השנתית עמדה על כ 100,000 שקלים בלבד. מקרים אלה פעמים רבות יוצרים פערים בניכויי המס שיכולים לזכות עובדים רבים בהחזרי מס של אלפי שקלים ולעיתים אף יותר. לכן, חשוב לדעת כי הליך החזר מס באינטרנט בסבירות גבוהה, יוכל לזכות אנשים רבים שחלו שינויים בקצב עבודתם במהלך אמצע השנה מכל סיבה שהיא.

חשוב להדגיש ולומר כי לא אחת קורה שישנם פערי מס הפוכים, כלומר, שלא נוכו מספיק אחוזי מס בהתאם לגובה ההכנסה השנתית של העובד. אם העובד החל את שנת עבודתו עם משכורת של 5,000 שקלים אך לאחר כמה חודשים משכורתו גדלה והגיעה עד ל 7,000 שקלים, קיים סיכוי סביר שהוא יידרש לשלם את הפרשי המס שלא חושבו נכון בשל משכורתו הנמוכה בתחילת השנה.

הכירו את נסיבות השכיחות ביותר בגינן נוצרים הפרשים בתשלומי הס

הסיבות השכיחות ביותר בגינן נוצרים פערי מס הן:

שינויים בגובה המשכורת במהלך השנה כפי שצוין מעלה בהרחבה, מעבר בין עבודות ואי תיאומים בין גובה השכר בעבודה הישנה לבין גובה השכר בעבודה החדשה, עבודה נוספת ללא השלמת הליך תיאום מס, יציאה לחופשת לידה, קבלת קצבאות שונות שיכולות לזכות את העובד בניכויי אחוזי המס, מגורים באזורים שמזכים את כל התושבים בהטבות מס שונות ועוד. הליך החזר מס באינטרנט יכול להתאים לכלל האנשים שעונים על ההגדרות הללו ולכן, חשוב להיות מודעים למצבכם. במידה ולא תידרשו החזר מס באינטרנט שמגיע לכם שש שנים מתום שנת המס בה נוכו אחוזי מס גבוהים מידי מהמשכורת החודשית, לא תוכלו לקבל חזרה את אחוזי המס שנוכו שלא כהוגן.

ניתן לבקש החזרי מס עד שש שנים מתום השנה בה נוכו אחוזי מס שלא כהוגן

נתון נוסף שחשוב להכיר באשר להליך החזר מס רשות המסים הוא החזרי מס בצירוף הצמדה וריבית של 4%. כלומר, במידה ולאחר הליך החזר מס באינטרנט נמצאתם זכאים בסכום מסוים, תקבלו את הסכום המגיע לכם בתוספת של הצמדה וריבית של 4%. חשוב להדגיש כי גם במקרים ההפוכים, בהם אתם אלה שחייבים החזר מס, תידרשו להחזיר יותר ממה שהייתם משלמים לו היו מורידים לכם אחוזי מס כהוגן. לכן, חשוב מאוד להיות ערים לכל המקרים בהם חלים שינויים כלשהם במצב התעסוקה או בגובה המשכורת שלכם במהלך השנה. לאחר שנגענו בכמה נקודות בכמה נקודות חשובות שכדאי להכיר אודות הסיבות המרכזיות לפערי מס, חשוב להכיר כמה פרטים חשובים אודות הליך החזר מס באינטרנט. החזרי מס זכותך מאפשרים לאנשים רבים לקבל בחזרה את כל הפרשי המס שנוכו ממשכורתם שלא כהוגן לחשבון הבנק הפרטי. החזרי מס זכותך כוללים אנשי מקצוע מיומנים הבקיאים בכל פרטי הפרטים של חישובי המס כך שתוכלו לקבל בחזרה כל שקל שירד מהמשכורת שלכם שלא כהוגן.

כמה טפסים שיש למלא להשלמת הליך החזר מס

הליך החזר מס באינטרנט הינו פשוט למדי וכולל כמה שלבים קצרים. להגשת בקשת החזר מס באינטרנט יש לצרף טופס 135(מיועד לשכירים), טופס 106, אסמכתא המעידה כי מבקש הבקשה הוא אכן בעל חשבון הבנק המדובר. חשוב לדעת כי בקשת החזר מס באינטרנט מאפשרת לבקש החזר מס לשנה אחת בלבד. לכן, אם אתם צריכים לקבל החזרי מס על כמה שנים שבן שילמתם יותר שלא לצורך, צריך להגיש בקשה נפרדת לכל שנה. כל שנותר לכם לעשות זה להיעזר באנשי מקצוע, החזרי מס זכותך ישמחו לעמוד לשירותכם בכל תורך על מנת לוודא שתקבלו את כל החזרי המס המגיעים לכם. החזרי מס זכותך בקיאים בכל הפרטים הקטנים של חישוב גובה המס כך שהם יוכלו לוודא שלא תשלמו שקל אחד שלא לצורך. בחרו נכון את אנשי המקצוע הטובים ביותר והתחילו את הליך החזר מס באינטרנט.