פינת חי זהו גן חיות קטן מבחינת השטח וכמות בעלי החיים, אך אין ספק שזוהי תרומה ענקית להתפתחותם של הילדים.

כיום בישראל ישנן כ- 200 פינות חי ועוד כ- 300 בתי ספר שיש בהם גידול חיות. המבחר הוא עשיר ולכל הילדים המבקשים ללמוד יותר על החיות, להאכיל אותן, לשחק איתן וללטף אותן – צריך רק לבחור לאן רוצים ללכת הפעם. כאן בכתבה הזאת נביא לכם כמה דוגמאות למה שאפשר לעשות בפינות חי וכיצד הילדים יכולים לתרום לנושא. דוגמאות לתרומתן העצומה של בעלי החיים על חיינו ובמיוחד על חייהם של הילדים, וכמובן גם שמות של פינות חי הפופולאריות ביותר כיום בארץ המציגות מגוון רב של בעלי חיים שונים ומגוונים, מהארץ ומהעולם.

מה אפשר לעשות בפינות חי?

פינת חי מציעה לילדים ולמבוגרים פעילות שהיא חיונית לכדור הארץ, לארצנו הקטנטונת ולחברה האנושית בכלל. הרשימה ארוכה: פעילות הקשורה למיון, לימודים במסגרת בית ספר, הכנת צבעים מטבע, הכנת משחקי קופסא, הקמת פינות חי חדשות, פעילות לקשישים, חידות עם פתרונות, בישולי שדה, מחקר מה החיות אוהבות לאכול, טיולים עם בעלי חיים, בדיקת שטח היכן מוטלות הביצים, העברת בעלי חיים קטנים לבתי הילדים, מניעת גניבות מפינות חי וכן הלאה.

היכן פינות חי תורמות לילדים?

על תרומתה העצומה של פינת חי ובעלי חיים בכלל להתפתחות התקנית של הילדים דובר רבות. מיטב הפסיכולוגים בארץ ובעולם מזה שנים ארוכות חוקרים את הקשר ההדוק בין שני הצדדים ובכל פעם נדהמים מחדש מהתוצאות המדהימות שהם מקבלים. בעלי חיים קודם כל תורמים לילדים בפן הנפשי: לשיפור הדימוי העצמי, קבלת אובייקט אהבה, ביטחון עצמי וכפיתוח רגש אמפתיה. בעלי חיים תורמים גם בפן החברתי: פיתוח חברתיות, התנסות עם חבר למשחק, הכרת מהות החבר, עלייה באינטראקציות משפחתיות ועוד. ישנה גם תרומה פיזיולוגית לא מבוטלת: שיפור לחץ דם, שליטה על מערכת העצבים, שיפור יכולות למידה וזיכרון. ובקיצור, בעלי החיים עוזרים לילדים לגדול בצורה בריאה יותר נפשית, פיזית וחברתית.

פינות חי פופולאריות ברחבי הארץ

פינות החי השונות הפכו לאחד מבין המקומות המבוקשים בחיפושים של מה עושים בשבת ולחופשות הפופולריות ביותר בקרב משפחות, לכן אספנו עבורכם מספר פינות חי ברחבי הארץ בהם תוכלו לבקר:

ברווזים בכפר – המשק החקלאי היחידי בארץ שמגדל ברווזים ומאפשר לילדים ללמוד יותר על אורח חייהם, לאכיל אותם וללטף.

אל היען – חוות היענים גדולה ומרשימה המציעה למבקרים פינת ליטוף וסיורים.

דג בכפר – פארק דיג לכל המשפחה עם המון אטרקציות ופעילויות.

חוות האנטילופות – ספארי אמיתי כמו באפריקה עם מאות אנטילופות מיוחדות, זברות וחיות אחרות.

הקרקס החקלאי – פעילות חווייתית לילדים ולכל המשפחה במהלכה אפשר להאכיל, לגעת ולשחק עם חיות שונות.

חוות ארץ האיילים – חווה קסומה עם מגוון רב של פעילויות לאוהבי טבע ובעלי חיים.

לגעת בטבע – מרכז המבקרים לתיירות חקלאית בכפר הירוק.

גן גורו – הפארק האוסטרלי הייחודי במינו בארץ.

פינות חי מבטיחות עונג רב לילדים ומהווה מקור חשוב לידע על עצמם, על  העולם החיצוני הסובב אותם ועל כל תושביו השונים והמגוונים המתגוררים בו.