קידום ממומן בגוגל – כל מה שלא ידעתם שאתם צריכים לדעת

קידום ממומן בגוגל – כל מה שלא ידעתם שאתם צריכים לדעת

בכל שנייה, 2.3 מיליון אנשים ברחבי העולם משתמשים במנוע החיפוש של גוגל. מה שהרבה אנשים לא יודעים הוא שהחלק העליון בתוצאות המופיעות בדף לאחר חיפוש, שם בזכות קידום ממומן דרך מערכת הפרסום של גוגל.

"כשאנחנו בונים אסטרטגיה שיווקית", אומר סער ברעם, בעל חברת שיווק דיגיטלי ומנהל קהילה רחבה של בעלי עסקים ואנשי מקצוע הלומדים כיצד להתמקצע בתחום, "קידום בגוגל הוא אחת מ-3 הרגליים שעליה עומדת האסטרטגיה שלנו. כל מה שאנחנו צריכים על מנת לקדם את העסק שלנו בעולם הדיגיטלי הוא פרסום ברשתות חברתיות, קידום דרך צד ג' וקידום בגוגל ומנועי חיפוש".

מה זה בעצם קידום ממומן בגוגל ולמה אנחנו צריכים את זה?

קודם נתחיל ונאמר, שקידום ממומן הוא רק חלק מתוך קידום בגוגל. יש דרכים להעלות את העסק שלנו למעלה ברשימת החיפוש גם מבלי להשתמש בקידום ממומן, אבל הן לוקחות זמן רב ודורשות השקעה בקידום אורגני. אם אנחנו רוצים תוצאות מהירות, לרוב נמליץ על שימוש בקידום ממומן, או בשמה הלועזי, Google Ads.

כעסק קטן עד בינוני, גם אם אנחנו עושים את כל העבודה הנכונה בקידום אורגני, יכול לקחת חודשים עד שנקבל את המיקום הראוי לנו ברשימת התוצאות, בשל האופן שבו גוגל מבצעים את הסריקה שלהם.

בעזרת שימוש בקידום ממומן, נקפיץ את עצמנו למעלה כבר מהשנייה הראשונה ונגייס לקוחות כאן ועכשיו.

איך עובד העסק ומהם הדברים שאנחנו צריכים לדעת לפני שניכנס?

בעצם מדובר על מכירה פומבית של מילות חיפוש. אם אנחנו עסק לתיקון מזגנים לדוגמא, האידיאל מבחינתנו הוא שברגע שאדם יכתוב בגוגל – "מתקן מזגנים", אנחנו נקפוץ ראשונים. אבל מן הסתם, למילת חיפוש כזו נשלם יותר ולכן יש גם צורך בבניית אסטרטגיה למילות חיפוש. בחירה נכונה של מילות חיפוש היא כלי מרכזי בקידום בגוגל שיכול לחסוך לנו הרבה כסף, ולהביא יותר לקוחות משלמים.

אנחנו בעצם נשלם לגוגל על כל קליק שנכנס לאתר שלנו, ולכן אנחנו נרצה שכל קליק יהיה משמעותי ויביא לרווחים. אז לפני שנכנס למים העמוקים ונתחיל לשלם לגוגל, בואו ונבין אם יש לנו את מה שצריך כדי שכל קליק, יתבטא ברווח.

מהם הצעדים הבסיסיים שעלינו לעשות

צעד ראשון: הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא לוודא שהאתר שלנו בנוי נכון ונוח לשימוש. אם לקוח נכנס לאתר, ולא מבצע קנייה בגלל שהאתר לא מותאם או שלא מצא מה שהוא מחפש, זרקנו כסף לפח. אז נדאג לאתר שמעוצב בצורה נעימה, שהלקוח ירצה להישאר ולקבל יותר מידע, ושכל המידע יהיה מונגש לו בצורה האידיאלית. לקוח שמגיע מגוגל, רוצה שירות כאן ועכשיו, והוא רוצה לוודא שהעסק שלנו יכול לספק את זה.

צעד שני: תוכן, תוכן, תוכן.  מודעות באיכות גבוהה יותר יכולות להקטין את המחירים ולשפר את מיקומי המודעות.

צעד שלישי: תכנון. תכנית טובה של קידום ממומן בגוגל תכלול תקציב, מחקר מילות מפתח ותעדוף השקעה.

לסיכום, אין ספק שקידום ממומן בגוגל היא הדרך הבטוחה להביא לתוצאות מיידיות לעסק שלנו ולהתחיל לראות רווחים, אבל לפני שנעשה זאת – התייעצות עם איש מקצוע ותכנון אסטרטגי נכון, יחסוך לנו הרבה כסף וכאבי ראש מיותרים.

התייעצות ללא עלות ומידע נוסף: https://alai.co.il/