חשיבות קישורים בתהליך של קידום אתרים אורגני

חשיבות קישורים בתהליך של קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני הוא תהליך ארוך ומעט סיזיפי. הוא דורש השקעה בסוגים רבים ושונים של אלמנטים הקשורים לאתר. כדי לקדם אתר היטב בצורה אורגנית יש לבצע מספר רב של פעולות – כמו העלאת תכנים איכותיים לאתר, שיפור מתמיד של הצדדים הטכניים של האתר, התאמה לתצוגה בכל סוגי המכשירים וכן בניית קישורים.

קיים ויכוח די קבוע בין מקדמי אתרים מקצועיים לגבי מידת החשיבות של קישורים נכנסים לצורך קידום האתר. בתחום זה של קידום אתרים יש תמיד מעט מסתורין והרבה עמדות סותרות – מכיוון שגוגל איננה מפרסמת את האופן בו פועל האלגוריתם שלה, וכל המידע מבוסס על הערכות ועל ניסיון מעשי.

200 מרכיבי הדירוג של גוגל

מרכיבי הדירוג המדויקים של גוגל הם אולי אחד מהסודות השמורים ביותר בעולם, ולא בטוח שאפילו המתכנתים בגוגל יכולים לפרט אותם באופן ברור – לאור כמות העדכונים הגדולה שמתבצעת באלגוריתם באופן מתמיד. ההסכמה הרווחת בתעשיית קידום האתרים היא שישנם בערך כ-200 מרכיבי דירוג שונים שקובעים את תוצאות החיפוש בכל שאילתה של הגולש.

בעבר היה ידוע כי לכמות הקישורים הנכנסים שמופנים אל האתר שלכם יש חשיבות קריטית לקידום. בתחילת דרכה של גוגל, המלאכה העיקרית של מקדמי האתרים הייתה להשיג כמה שיותר קישורים כאלה. בתקופה ההיא כל קישור נחשב לנכס, לא משנה מאיזה אתר ובאיזה הקשר.

עם הזמן, גוגל עדכנה את האלגוריתם שלה באופן כזה שיודע לזהות את רמת האיכות של הקישורים ואף להעניש אתרים שעושים שימוש לא נאות בקישורים נכנסים. היא אסרה על החלפות קישורים וקניית קישורים, ופעלה כדי לזהות אם קישור שמופנה לאתר מסוים הוא בעל הקשר סביר והגיוני.

בניית קישורים היא עדיין מרכיב מרכזי

למרות שגוגל נאבקה קשות בתופעה של השגת קישורים בכל מחיר, ואנו יודעים שהיא פועלת כדי לחזק מרכיבי דירוג אחרים – עדיין יש הסכמה רחבה בקרב מקדמי אתרים שבניית קישורים היא דבר חשוב ביותר. אך כיום, יש לבניית קישורים סייגים וכללים שיש להקפיד עליהם.

קישור הוא בעל ערך אם הוא מגיע מאתר סמכותי ורלוונטי. אתרים סמכותיים הם אתרים מובילים בתחומם, בעלי מהימנות ואמינות, וכאלה שיש להם נפח תנועה גדול יחסית. קישורים מאתרים כאלה יכולים להיות אפקטיביים מאוד, והם גם עומדים בדרישות של גוגל.

לעומת זאת, קישורים מאינדקסים כלליים שיש בהם קישורים לאתרים מכל הסוגים – נחשבים לקישורים שאינם איכותיים ושאף יכולים להזיק. כך גם קישורים מאתרים שאין בין הנושאים שלהם שום קשר הגיוני. אם אתר קטן שעוסק בשיווק רחפנים מוציא קישור לאתר קטן אחר שעוסק בתכשיטנות, הדבר יכול לפגוע בשניהם. כמובן שלא תמיד האלגוריתם של גוגל מצליח לזהות את חוסר ההקשר של הקישורים האלה, אך במקרים רבים הוא יצליח לעשות זאת.

לאור העובדה שקישורים הם עדיין מרכיב חשוב, בניית קישורים צריכה להיעשות בחוכמה ובזהירות, תוך שמירה על הכללים הבסיסיים של רלוונטיות ואיכות. רק כך ניתן להרוויח מאותם קישורים ולא להסתכן בכך שהאתר שמקדמים יקבל עונש מגוגל – דבר שקורה לא מעט ורצוי מאוד להימנע ממנו בכל מחיר.