משחקי תאורה: כך תתאימו את התאורה לביתכם

משחקי תאורה: כך תתאימו את התאורה לביתכם

כאשר מדובר על הליך עיצוב בית, כבר מזמן ידוע שאחד הפרמטרים המשפיעים באופן מהותי על עיצוב הבית הוא התאורה עבור הבית. בעוד שבעבר תאורה לבית הייתה נחשבת לאלמנט פונקציונלי בלבד, הרי שכיום כבר ידוע שאווירה יכולה ליצור את האווירה הרלוונטית לכל חלל ולהאיר כל חלל בדיוק באופן המתאים לסגנון העיצוב שלו.

חשוב מאוד להתייעץ עם מעצבת פנים מקצועית ומנוסה בתחום עיצוב החללים השונים בבית, לרבות בחירת התאורה המתאימה עבור כל חלל. מכיוון שההיצע כיום הן בתחום גופי תאורה לבית והן בתחום נורות תאורה לבית הינו רחב ומגוון, יש צורך לדייק בבחירת התאורה לכל חלל בבית.

עיצוב תאורה בחדר השינה

כאשר מדובר על עיצוב תאורה בחדר השינה שלכן, רצוי מאוד להציב בחדר מנורת תקרה אשר תשטוף את החלל כולו בתאורה. אולם, מעבר למנורת  התקרה המרכזית כדאי מאוד להוסיף לחדר מנורות נוספות אשר ידגישו פינות ספציפיות בחדר וזאת בכדי ליצור בחדר את האווירה הנכונה והמתאימה בכל עת. ניתן לשלב בחדר מנורות קריאה, מנורות שניתן לעמעם בהתאם לצורך ועוד. רצוי מאוד לשבור את הסימטריה באמצעות בחירת מנורות לא תואמות לכל צד בחדר. שבירת סימטריה זו יוצרת עניין ומראה ייחודי יותר לכל חדר שינה. כמו כן, כדאי מאוד לבחור בגופי תאורה מיוחדים על מנת להעניק לחדר טאץ' אישי וייחודי. אסור לשכוח שהתאורה עבור חדר שינה צריכה להיות גם פונקציונאלית ועל כן, רצוי לשים דגש על כמות התאורה הנדרשת בכל אזור בחדר וסוג האור.

עיצוב תאורה בסלון

הסלון מהווה את החדר המרכזי בבית ועל כן, רצוי מאוד לבחור עבורו בתאורה מתאימה. כדאי מאוד להתקין עמעמים לתאורה בסלון וזאת בכדי להתאים את כמות האור הרצויה בחדר הסלון בכל שלב של היממה. כמו כן, חשוב מאוד לפזר את האור בסלון בצורה שווה על ידי מיקום גופי התאורה בצורה הטובה ביותר. רצוי שלא להציב ספוטים מעל הספות בסלון במידה ובחרתם ללכת על תאורת ספוטים וכן, לא למקם תאורת קיר מאחורי הטלוויזיה בסלון או בקרבתה על מנת שהמנורות לא ישתקפו בטלוויזיה בזמן הצפייה בה ויפריעו לצופה. כאשר מדובר על חדר הסלון, אין ספק שחשוב לדייק בבחירת התאורה ובבחירת המיקום של התאורה, על מנת שהיא תיצור את האווירה הנדרשת בסלון וכן, תאיר את הסלון בצורה הטובה ביותר בכל זמן נתון.

עיצוב תאורה במטבח

כאשר מדובר על תאורה במטבח, בכדי לשמור על בטיחות העבודה רצוי להקפיד על התקנת תאורה חזקה שתאיר את החדר כולו. כמו כן, רצוי להוסיף תאורה ממוקדת מעל משטחי העבודה על מנת להפעיל אותה רק כאשר יש צורך להשתמש באחד ממשטחי העבודה ותו לא. מכיוון שבמטבח יש לא מעט מכשירים חשמליים פולטי חום, כדאי לבחור בנורות שאינן פולטות חום וכן, חסכוניות בצריכת אנרגיה. ניתן לבחור כיום בתאורה חכמה עבור המטבח במגוון צבעים על מנת ליצור סביבת עבודה נעימה במטבח.

 עיצוב תאורה בחדר האמבטיה

כאשר מדובר על תאורה בחדר האמבטיה, רצוי מאוד לשמור על מרחק ממקורות המים באמבטיה וכן, לבחור בתאורה עמידה ללחות. מכיוון שחדר האמבטיה מכיל בו לרוב מראה שימושית ופרקטית כדאי מאוד להאיר את המראה באמצעות תאורה ייעודית מעל או מצד המראה. רצוי לשלב בחדר האמבטיה גם תאורת לילה שתאפשר לכם לחסוך בצריכת האנרגיה שאין צורך להשתמש בתאורה הכללית. תאורת לילה צריכה להיות בעלת מפסק נפרד. אם יש לכם חלל אמבטיה קטן ואתם מעוניינים ליצור אשליה של חדר אמבטיה גדול, כדאי מאוד שתפזרו כמה מנורות בחדר האמבטיה.

בחירת תאורה לחלל הבית השונים איננה דבר פשוט ועל כן, רצוי מאוד לבחור מעצבת פנים בעלת ידע וניסיון בכל הנוגע לעיצוב הבית באמצעות בחירת התאורה המתאימה לכל חלל.